رقابت 133 کاندیدای نمایندگی مجلس در کردستان
سه‌شنبه، 8 اسفند 1402
رقابت 133 کاندیدای نمایندگی مجلس در کردستان
سنندج - رئیس ستاد انتخابات استان کردستان از رقابت 133 کاندیدا برای کسب 6 کرسی نمایندگی مجلس دوازدهم در این استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری کورده واری، مهدی رمضانی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه‌های متصدی حوزه امنیت هر کدام در حوزه تخصصی وظیفه‌ای دارند اما در کل امنیت انتخابات به فراجا واگذار شده و در کردستان نیز نیروی انتظامی این وظیفه را بر عهده دارد که نیروهای امنیتی با اشراف اطلاعاتی در میدان حضور دارند و قطعاً انتخابات امنی در کردستان برگزار خواهد شد.
وی افزود: دغدغه اصلی مسئولان کشوری و در رأس مقام معظم رهبری، مشارکت است و هر اندازه بتوانیم مشارکت را افزایش دهیم و مردم اهمیت آن را متوجه باشند، برد کرده‌ایم و باید بدانیم که کلید توسعه کردستان در گرو مشارکت گسترده مردم است.
رمضانی خاطرنشان کرد: همانطور که در سفر دوم رئیس جمهور تصویر زیبای استقبال مردم استان از رئیس جمهور ترسیم شد اگر مشارکت سیاسی هم عدد بالایی باشد قطعاً توان چانه‌زنی مسئولان استانی را بالا می‌برد.
وی افزود: رسانه‌ها در این دو سه روز باقی‌مانده تا انتخابات به نوعی کار کنند که این برچسب مشارکت کم از پیشانی کردستان برداشته شود که بتوان کردستان را روی ریل توسعه قرار داد.
رئیس ستاد انتخابات کردستان اظهار کرد: در مجموع در این دوره 133 کاندیدا برای کسب 6 کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی با هم رقابت خواهند کرد که به تفکیک برای بیجار 29 کاندیدا، سقز و بانه 11، سنندج، دیواندره و کامیاران 48، قروه و دهگلان 24 و مریوان و سروآباد هم 21 کاندیدا رقابت می‌کنند.
رمضانی اعلام کرد: تعداد کاندیداهای انتخابات دوازدهم نسبت به دوره قبل که 98 نفر بودند، 41 درصد افزایش دارد.
وی افزود: در مجموع 25 هزار نفر در 1296 شعبه رأی در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها متصدی برگزاری انتخابات هستند.
 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط