55 میلیارد تومان زکات در استان کردستان جمع آوری شد/ پرداخت 33 هزار کمک معیشت به نیازمندان از محل زکات
پنجشنبه، 2 آذر 1402
55 میلیارد تومان زکات در استان کردستان جمع آوری شد/ پرداخت 33 هزار کمک معیشت به نیازمندان از محل زکات
سنندج - مدیرکل کمیتە امداد استان کردستان گفت: طی 8 ماهە سال جاری 54 میلیارد و 900 میلیون تومان زکات از سوی دبیرخانە شورای زکات جمع‌آوری شدە است.
به گزارش خبرگزاری کورده واری ، رضا طوسی بعد ازظهر پنجشنبه در دومین شورای زکات استان کردستان که با حضور رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد، عنوان کرد: از مبلغ زکات جمع‌آوری شدە در استان کردستان طی هشت ماهە سال جاری، 42 میلیارد تومان زکات فطریه بوده است . 

وی با بیان اینکه هفت میلیارد و نیم هم در زمینه زکات واجب بوده، افزود: 850 میلیون تومان مربوط بە زکات غلات و مابقی زکات کفاره و مستحبی بوده است.


طوسی ادامە داد: در حدود 4 درصد از این مبلغ زکات در اختیار کمیته امداد قرارگرفته و برای نیازمندان هزینه شده و 96 درصد توسط مودیان زکات توزیع و برای نیازمندان هزینه شده است.

 وی با بیان اینکه از محل زکات جمع اوری شده 33 هزار مورد کمک معیشت به مبلغ 51 میلیارد تومان به نیازمندان پرداخت شده، تصریح کرد: همچنین دو‌مورد جهیزیه، 13 مورد هزینه درمانی، هفت مورد کمک هزینه تحصیلی و 19 مورد برای کمک به خرید و تعمیرات مسکن نیازمندان هزینه شده است.

طوسی ادامه داد: همچنین سه میلیارد و 800 میلیون تومان برای ساخت و تعمیرات 31 پروژه عام المنفعه مانند مسجد، خانه عالم، غسالخانه و ... از محل زکات جمع آوری شده امسال هزینه شده است.

وی ادامە داد: براساس آیین‌نامە هزینەکرد زکات در دو بخش محرومین و پروژەهای عام‌المنفعە صورت می‌گیرد.
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط