افزایش 20 درصدی اهدای خون در کردستان/35 هزار کردستانی سال 1401 خون اهدا کردند
چهارشنبه، 24 خرداد 1402
افزایش 20 درصدی اهدای خون در کردستان/35 هزار کردستانی سال 1401 خون اهدا کردند
سنندج- مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: میزان اهدای خون در استان در سال گذشته 20 درصد افزایش پیدا کرد و این روند در سال جاری نیز ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار کورده واری آنلاین، محمدسعید کریمیان روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی اهداکنندگان خون در سنندج اظهار کرد: نیاز به فرآورده های خونی از جمله نیازهای اصلی بشر است و هر سال در 24 خرداد روز جهانی اهداکنندگان خون گرامی داشته می شود.
وی افزود: مردم خیرخواه و نوع دوست کردستان در عرصه اهدای خون جزو استان های پیشرو کشور بوده و در سال گذشته نیز شاهد رشد 20 درصدی میزان اهدای خون در استان بودیم.
مدیر کل انتقال خون کردستان تصریح کرد: شرایط اهدای خون 18 تا 60 است و خوشبختانه مردان و زنان کردستانی در این عرصه حضوری پررنگ دارند.
کریمیان افزود: بانوان کردستانی نیز از لحاظ اهدای خون رتبه نخست کشور را دارند و بیش‌از 9 درصد اهداکنندگان استان را شامل می شوند.
وی اعلام کرد: سال گذشته 40 هزار مراجعه کننده داشتیم که بیش از 35 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.
مدیر کل انتقال خون کردستان خاطرنشان کرد: خون های مازاد بر نیاز استان کردستان به استان های مختلف کشور ارسال می شود و ما یک استان مطرح کشوری هستیم.
کریمیان افزود: بخش فرآوری خون استان محدود است و امیدواریم ساختمان جدید در سال جاری به بهره برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون به همت مسئولان شهرستانی و خیرین شاهد اختصاص مکان ثابت برای اهدای خون در بانه و بیجار هستیم و امیدواریم این مهم در شهرستان های قروه و مریوان نیز محقق شود.

 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط