سرمایه گذاری 204 میلیارد تومانی در حوزه های مخابراتی کردستان/592 روستا اینترنت پرسرعت خانگی دارند
چهارشنبه، 27 اردیبهشت 1402
سرمایه گذاری 204 میلیارد تومانی در حوزه های مخابراتی کردستان/592 روستا اینترنت پرسرعت خانگی دارند
سنندج - مدیر مخابرات منطقه کردستان از سرمایه گذاری 204 میلیارد تومانی در حوزه های مخابراتی کردستان در سال 1401 خبر داد و گفت: این روند در سال 1402 نیز با توسعه بیشتر تداوم خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار کورده واری آنلاین، آزاد حکمت عصر امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی ارتباطات و مخابرات اظهار کرد: سال 1401 با وجود تمام محدودیت های مالی در عرصه های مختلف به ویژه مخابراتی داشتیم اما 204 میلیارد تومان را در حوزه های مختلف مخابراتی سرمایه گذاری کردیم.
وی افزود: بیشترین سرمایه گذاری را در حوزه تلفن سیار انجام دادیم چون بسیاری از نیازمندی های مردم در این عرصه تعریف می شود.
حکمت خاطرنشان کرد: حدود 130 میلیارد تومان را در حوزه سیار سرمایه گذاری کردیم که شامل ارتقای 37 سایت سیار در نقاط روستایی بوده که هر کدام از آن ها چندین روستا را پوشش داده است.
وی افزود: در حوزه سیستم های مخابراتی بیش از 8 میلیارد تومان سرمایه گذاری کردیم که 77 نقطه روستایی را شامل می شود.
مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار داشت: در حال حاضر 592 روستا در کردستان دارای اینترنت خانگی هستند و در سال گذشته توسعه اینترنت مخابراتی در 17 روستای جدید انجام شده است.

حکمت افزود: افزایش پنج برابری پهنای باند در بانه، کامیاران و دیواندره، سرمایه گذاری 35 میلیارد تومانی در حوزه سامانه های انتقال، اجرای 107 کیلومتر در مناطق روستایی و صعب العبور استان از دیگر فعالیت های مخابرات منطقه کردستان در سال گذشته بوده و این روند در سال جاری با تلاش بیشتری دنبال می شود.
وی تصریح کرد: توسعه فیبر نوری اولویت مخابرات منطقه کردستان بوده و این روند را با بسیج همه امکانات و نیروها به پیش می بریم.
مدیر مخابرات منطقه کردستان در ادامه سخنان خود به برنامه های این دستگاه خدمت رسان در سال جاری اشاره کرد و گفت: تاکنون در سال جاری 57 میلیارد تومان در بخش های مختلف مخابراتی استان سرمایه گذاری کرده ایم.
حکمت افزود: امیدواریم مشکل اینترنت بخش اعظمی از روستاهای استان تا پایان سال جاری رفع شود.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب ارتقای 12 سایت روستایی بیش از 7 هزار نفر از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند و این روند ادامه دارد.
حکمت همچنین از توسعه 33 سایت شهری برای زمینه سازی برای بهره مندی از تکنولوژی 5G در سطح استان در سال جاری خبر داد.


 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط