957 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی در کشور پرداخت شد
شنبه، 23 مهر 1401
957 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی در کشور پرداخت شد
رئیس هیئت ت مدیره بانک کشاورزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 957 هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان توسط این بانک در سراسر کشور پرداخت شده است.
به گزارش کورده واری آنلاین، وهب متقی‌نیا که به منظور شرکت در آیین معارفه سرپرست جدید بانک کشاورزی کردستان به سنندج سفر کرده است، اظهار داشت: میزان پرداخت تسهیلات در برخی از بخش‌ها طی سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش چهار تا پنج برابری داشته است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 108 همت (هر همت برابر 1000 میلیارد تومان است) تسهیلات بانکی در بانک کشاورزی پرداخت شد.

رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 530 هزار فقره تسهیلات با مبلغ حدود 96 همت به عبارتی 957 هزار میلیارد ریال توسط این بانک پرداخت شده است.

متقی‌نیا یادآور شد: با توجه به اینکه عمده پرداخت تسهیلات در بانک کشاورزی طی نیمه دوم سال اتفاق می افتد پیش بینی می شود امسال 2 برابر رقم سال گذشته تسهیلات پرداخت شود.  

وی اظهار داشت: بیش از 90 درصد تسهیلات پرداختی در این بانک در بخش خرد بوده که این مهم در راستای تامین معیشت و رفاه روستاییان صورت گرفته است.

بانک کشاورزی از اجرای طرح الگوی کشت حمایت می کند

رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی در پاسخ به این سوال که قرار شده سال آینده پرداخت تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی مشروط به اجرای طرح الگوی کشت شود، برنامه بانک کشاورزی در این راستا چیست؟ اظهارداشت: سیاست های بانک در حوزه پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات تکلیفی منبعث از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است.
مقتی‌نیا ادامه داد: طرح الگوی کشت به دنبال تحقق کشاورزی پایدار و استفاده بهینه از منابع آب و خاک است و بانک هم درصدد بازگشت منابع پرداختی است لذا بانک کشاورزی هم از این طرح حمایت می کند.
وی اضافه کرد: تشکیل جلسات کارشناسی برای بررسی اجرای این طرح آغاز شده و منابع مالی هم برای آن در نظر گرفته خواهد شد و بعد از مشخص شدن دقیق آنها رسانه ای می شود.
در پایان این مراسم از خدمات جمشید ویسی که از آبان سال 1400 تاکنون به عنوان سرپرست بانک کشاورزی استان مشغول به فعالیت بود تقدیر و اسماعیل حیدری به عنوان مدیر جدید این بانک معرفی شد.


نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط