پیش بینی رشد اقتصادی 8 درصدی برای کردستان
پنجشنبه، 3 شهریور 1401
پیش بینی رشد اقتصادی 8 درصدی برای کردستان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: ارتقای بهره وری و تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از اولویت ها بوده و بر این اساس رشد 8 درصدی اقتصادی پیش بینی شده است.
به گزارش کورده واری آنلاین، ارسلان ازهاری روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفرهای استانی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم در یک سال اول فعالیت خود بود و این سفر با مصوبات بسیاری در 31 استان کشور همراه بود.

وی افزود: برای سال جاری رشد اقتصادی هشت درصدی را برای استان درنظر گرفته‌ایم که بیش از سه درصد این مهم مربوط به افزایش بهره وری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اظهار داشت: متأسفانه در استان کردستان به مبحث بهره وری آنچنان توجه نشده است و ارتقای این حوزه از اولویت‌های ماست.

ازهاری خاطرنشان کرد: متناسب با ظرفیت و قابلیت‌های هرکدام از شهرستان‌ها نرخ رشد اقتصادی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تأمین سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال استان از دیگر اولویت‌های اقتصادی استان است که در کارگروه رفع موانع تولید به صورت منظم برای این واحدها تصمیم گیری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان تصریح کرد: طی سال 1400 برای این حوزه 9 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند.

ازهاری افزود: تا پایان سال 1400 از محل وصول درآمدهای دولتی معادن کردستان به خزانه 16 هزار میلیارد ریال بوده که باید بر اساس قانون 15 درصد این میزان به استان برگردد اما هنوز این مهم به صورت کامل محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز از محل فروش یک درصد معادن نیز مبلغی به استان بر نگشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در ادامه سخنان خود به تسهیلات مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: در مجموع 994 میلیارد تومان اعتبار در این حوزه با 14 هزار و 890 نفر انجام شده است.

ازهاری از تصویب 189 طرح و پروژه عمرانی و زیربنایی در جریان سفر رئیس جمهور به کردستان خبر داد و گفت: امیدواریم با تحقق این مصوبات شاهد تحول شگرفی در حوزه‌های زیربنایی و اقتصادی استان باشیم.

وی تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت کاری دولت سیزدهم بوده و پروژه جدیدی شروع نخواهد شد مگر اینکه مصوبه ماده 23 را داشته باشد و تمام اعتبار لازم برای تکمیل آن ظرف سه سال تأمین شده باشد.

الزام دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های پیمانکاری برای خرید مصالح خود از داخل استان از دیگر مواردی بود که ازهاری در سخنان خود به آن اشاره کرد.

وی اعلام کرد: سال مالی گذشته 261 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان داده شده است و امسال هم بخشی از این مالیات برای سکونتگاه‌های غیررسمی خواهد بود.
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط