تشریح مصوبات سفر رئیس جمهور به کردستان
یکشنبه، 30 مرداد 1401
تشریح مصوبات سفر رئیس جمهور به کردستان
سنندج- استاندار کردستان از تصویب 189 پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتباری بالغ بر 17 هزار میلیارد تومان و 278 پروژه اقتصادی با اعتباری هفت هزار و 500 میلیارد تومان در جریان سفر رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار کورده واری، اسماعیل زارعی کوشا یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان کردستان منشأ برکات بسیاری برای این استان بوده است.
وی افزود: در جریان این سفر در مجموع 189 مصوبه با وزارتخانه ها و سازمان ها داشتیم که برای تکمیل آن ها 17 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
استاندار کردستان اظهار داشت: طرح های زیربنایی، زیر ساخت های فرهنگی و ورزشی، راه های اصلی و فرعی و روستایی، راه آهن و فرودگاه، تکمیل سدهای استان، اجرای شبکه های انتقال و پایاب سدها، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان و زیر ساخت های آموزشی از جمله مهمترین این طرح ها به شمار می آید.
زارعی کوشا اعلام کرد: برای تکمیل راه اهن، کریدور شمال جنوب و تعدادی دیگر از طرح های راه سازی، 5 هزار میلیارد تومان مصوبه و توافق داریم.
وی افزود: برای تکمیل و بهره برداری از سدهای عباس آباد، «سیاه زاخ»، «چراغ ویس»، «ژاوه»، «گاران»، «امیر آباد»، «رمشت» و آبرسانی سنندج نیز 2 هزار و 800 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در سال های عمرانی 1401 و 1402 هزینه می شود.
استاندار کردستان به مصوبات حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: برای تکمیل شبکه آبیاری فرعی حوزه رودخانه های مرزی و پایاب سدها، طرح های آبخیزداری و مجتمع های گلخانه ای نیز 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.
زارعی کوشا گفت: برای بهسازی و نوسازی مدارس و تکمیل مدارس خیرساز نیز 850 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی افزود: تکمیل اورژانس بیمارستان بانه، بلوک زایمان کامیاران، غربالگری بیمارستان سقز، تکمیل بیمارستان شهید قاضی سپاه، تالار مرکزی سنندج، اماکن ورزشی، فرودگاه سقز، توسعه مراکز دانشگاهی، پایانه های مرزی، ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومین از دیگر مصوبات حوزه عمرانی و زیربنایی سفر رئیس جمهور به کردستان است.
زارعی کوشا خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی نیز 278 طرح تولیدی، خدماتی و سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر 7 هزار و 500 میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی مصوب شده است.
وی افزود: تسهیلات ارزی 550 میلیون یورویی برای پتروشیمی بعثت، افزودن هزار و 934 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به سهم استان، طرح های پیشران، طرح های پسماند، مجتمع فولاد زاگرس و راه اندازی شرکت هواپیمایی بومی از جمله مهمترین پروژه هاست.
استاندار کردستان اعلام کرد: سرمایه گذاری هلدینگ های زیر مجموعه وزارت کار در 10 شهرستان، برگشت حقوق دولتی معادن به استان و تکمیل بزرگراه مریوان به مرز باشماق از دیگر مصوبات این سفر است.
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط