متأسفانه مردم آگاه تر از مسئولان شده اند
جمعه، 1 بهمن 1400
متأسفانه مردم آگاه تر از مسئولان شده اند
در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر خود واجب دانستیم که در این شماره مطلبی را خطاب به تصمیم گیران و تصمیم سازان در استان کردستان بیان کنیم که شاید مفید واقع شود و در روند مدیریتی آن ها کارساز افتد.
انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلاب مستضعفان دنیا و برخواسته از بطن جامعه بوده که اقشار مختلف مردم در پیروزی آن سهیم بوده اند.
از نخستین روزهای پیروزی انقلاب تاکنون مبحث عدالت در تمامی عرصه ها از جمله علمی و آموزشی در کشور مطرح بوده و به عینه شاهد دستاوردهای بزرگی در این عرصه بوده ایم.
آگاهی مردم ایران نسبت به علوم و فنون مختلف تاجایی رفته است که در مباحث سیاسی و مدیریتی نیز هزاران و شاید میلیون ها نفر در کشورمان به خودشان اجازه اظهار نظر داده و نمود این مطالب را در فضای مجازی می بینیم.
اکنون شهروندان ایرانی با استفاده از وسایل و تجهیزات روز دنیا به شهروند خبرنگارانی تبدیل شده اند که بیرق مطالبه گری را بالا برده و روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود.
این آگاهی اجتماعی نسبت به مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی موجب شده است که دیگر مدیران و تصمیم گیران جامعه نتوانند به آسانی به فکر منافع شخصی خود باشند و حیاط خلوت هایی را برای خود تشکیل دهند.
می توان اذعان کرد که روشنگری مردمی و آگاهی بخشی عمومی که یکی از اهداف والای انقلاب اسلامی مردم ایران بود اکنون در آستانه 44 سالگی انقلاب محقق شده است و جامعه ایران به پختگی مثال زدنی رسیده است که نه تنها دشمنان خارجی بلکه مدیران ناتوان و ضعیف نیز دیگر نمی توانند حقوق آن ها را پایمال کنند.
البته هنوز در کردستان یک سری مدیران و تصمیم گیران که بر اساس روابط خانوادگی و سیاسی و بر اساس رانت های سیاسی و اقتصادی به جایگاه های مدیریتی رسیده اند هنوز در باد مدیریت طاغوتی بوده و در خیال خام خود هنوز مردم کردستان را بی سواد و ناآگاه به مسائل روز فرض می کنند.
این توهم مدیریتی موجب شده است که مردم کردستان در بسیاری برنامه ها با مدیران و برنامه های اجرایی آن ها همراهی نکنند و متأسفانه در این راستا نیز این آقایان با پافشاری بر مسیر اشتباه خود بر عمق فاجعه در استان می افزایند.
نادیده گرفتن مردم در برنامه ها و تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها توسط مدیران ناآگاه و ناتوان، آنچنان بلایی بر سر اعتماد و مشارکت اجتماعی در کردستان آورده است که اگر از اکنون شروع به اصلاح امور نماییم شاید سال ها طول بکشد که بقایای این تخریب را پاک کرد.
البته هیچ همتی در استان برای اصلاح امور مشاهده نمی شود و در همچنان بر همان پاشنه می چرخد.
دلسوزان نظام در کردستان که از سال 96 برای اصلاح امور و تغییر رویکرد غلط مدیریتی در استان لحظه شماری می کردند هم اکنون نیز چشم انتظار این تغییر رویکرد بوده و امیدوارند که به شعارهای دولت سیزدهم برای اصلاح امور، جامه عمل پوشانده شود.

سرمقاله شماره 78 نشریه کورده واری- دی ماه 1400
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط