10 درصد دانش‌آموزان کردستانی علیه کرونا واکسینه شدند
سه‌شنبه، 13 مهر 1400
10 درصد دانش‌آموزان کردستانی علیه کرونا واکسینه شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون 10 درصد از دانش‌آموزان استان علیه کرونا واکسینه شدند و برای تحقق آموزش حضوری نیازمند همراهی دانش آموزان و والدین آن ها هستیم.

فرزین رضاعی در گفت و گو با خبرنگار کورده واری اظهار داشت: از آغاز طرح واکسیناسیون دانش آموزان تاکنون حدود 10 درصد جمعیت دانش آموزی استان واکسینه شده‌اند و این روند در تمام شهرستان‌ها در حال اجراست.

وی افزود: انتظار داریم والدین هیچ ترسی از واکسیناسیون خود و فرزندانشان نداشته باشند و خودشان و فرزندان بالای 12 سالشان را واکسینه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: تسریع در واکسیناسیون دانش آموزان موجب آغاز هر چه زودتر آموزش‌های حضوری خواهد بود و عوارض روحی و جسمی آموزش‌های غیر حضوری که در دو سال اخیر دامن گیر دانش آموزان شده است، برطرف خواهد شد.

رضاعی با بیان اینکه واکسن‌ها درجات پوشش مختلفی دارند از مردم خواست تا به شایعات گوش نکنند و فرزندان خود را همچون کشورهای مختلف دنیا واکسینه کنند.

وی افزود: آنچه که ثابت شده این است که واکسن شاید ابتلای به کرونا را کامل متوقف نکند ولی جلوی ابتلای شدید و مرگ و میر را بدون شک می‌گیرد.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط