رسالت صدا و سیما حفظ منظومه فرهنگی کردستان است
پنجشنبه، 28 اسفند 1399
رسالت صدا و سیما حفظ منظومه فرهنگی کردستان است
مدیر کل صدا و سیما کردستان گفت: آداب و سنن، دفاع مقدس، تاریخ و جغرافیا همگی جزو اجزا منظومه فرهنگی این استان است و صدا و سیما برای حفظ آن کوشش می کند.

جعفر عبدالملکی در جمع خبرنگاران در سنندج با تبریک ایام شعبانیه و روز پاسدار اظهار کرد: انتظار داریم در راستای همگرایی رسانه هم هدف شویم تا روحیه امید و خودباوری در جامعه افزایش یابد.

وی افزود: وعده کرده بودیم که هر سه ماه یکبار هم اندیشی با اصحاب رسانه استان داشته باشیم اما شرایط کرونایی این مهم را تغییر داد.

مدیر کل صدا و سیما استان کردستان تصریح کرد: همه رسانه‌ها با توجه به مخاطب‌هایشان ظرفیت‌هایی دارند که اگر همگرا شویم می‌توانیم قوی‌تر عمل کنیم.

عبدالملکی اظهار کرد: از تعامل همه رسانه‌ها تشکر می‌کنیم و امیدواریم این تعامل روز به روز افزایش یابد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر حفظ منظومه فرهنگی کردستان گفت: آداب و سنن، دفاع مقدس، تاریخ و جغرافیای همگی جزو اجزا منظومه فرهنگی این استان هستند و نمی‌توانیم موسیقی را از فرهنگ کردستان حذف کنیم.

عبدالملکی در ادامه سخنان خود به ویژه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام نوروز در صدا و سیمای استان اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه «نوروزی کورده‌واری» با مدت زمان 150 دقیقه در لحظه‌تحویل سال تولید و پخش می‌شود.

وی افزود: برنامه «جیژوانی به‌هار» ویژه ایام صبحگاهی هر روز با مدت زمان 120 دقیقه، برنامه‌ی «به‌هاری کورده‌واری» با مدت زمان 120 دقیقه و با ساختار ترکیبی نمایشی هر روز ساعت 16 الی 18 پخش خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیما استان کردستان اظهار کرد: برنامه کودک، برنامه روژمان، برنامه قوی‌ترین مردان کرد ایران، مسابقه «هه‌نگاوی زیرین»، «به‌ره‌و روناکی» و پخش مستندهای «ایران من» و «غارهای کردستان» از دیگر برنامه‌های سیمای این مرکز در ایام نوروز است.

عبدالملکی همچنین از راه اندازی بخش اخبار ناشنوایان در هفته آینده خبر داد و گفت: سیما مرکز کردستان از لحاظ جذب مخاطبین همواره جزو سه مرکز برتر کشور بوده و در بخش صدا نیز همواره رتبه برتر کشور را داشته‌ایم.

وی افزود: در بخش رادیو برنامه‌های متنوعی از جمله «جی‌ژوانی به‌هار»، «به‌هاری کورده وارب» و «نوقله‌کُردی» را خواهیم داشت.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط