سطح جنگل کاری در اراضی ملی سنندج به پنج هزار هکتار رسید
پنجشنبه، 14 اسفند 1399
سطح جنگل کاری در اراضی ملی سنندج به پنج هزار هکتار رسید
رئیس اداره منابع طبیعی سنندج گفت: طی چند سال اخیر چهارهزار و 300 هکتار از اراضی ملی این شهرستان جنگل کاری شده و با تکمیل دو طرح در دست اقدام این میزان به بیش از پنج هزار هکتار می رسد.

به گزارش کورده واری ِ رئوف نصری روز پنج شنبه در مراسم نمادین غرس نهال که به مناسبت هفته منابع طبیعی در روستای آرندان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مشارکت مردم سنندج شاهد احیا عرصه‌های طبیعی در این شهرستان هستیم.

وی افزود: هم اکنون وسعت جنگل کاری در اراضی ملی این شهرستان به چهار و 300 هکتار رسیده است و طرح‌های جدید نیز در دست اقدام است.

نصری اعلام کرد: یکی از اهداف اصلی این سازمان توسعه جنگل‌کاری با مشارکت مردم در مناطق روستایی است و خوشبختانه این مهم در سایه مشارکت مردم این شهرستان به خوبی در حال اجراست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج اظهار کرد: امسال در دو سایت جداگانه در بخشی از منابع طبیعی شهرستان سنندج عملیاتی اجرایی جنگل کاری در منطقه «ماموخ» به وسعت 430 هکتار و در روستای «روستای «آرندان» به وسعت 500 هکتار آغاز شده است و هم اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نصری اعلام کرد: تاکنون برای اجرای جنگل کاری در سایت «ماموخ» بیش از 18 میلیارد ریال و برای سایت «آرندان» حدود 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: ذخیره‌سازی آب و رطوبت خاک، جلوگیری از فرسایش خاک، ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، بالا رفتن سرانه فضای سبز روستاها و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی از مهمترین مزایای این طرح‌ها هستند.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط