وجود یک میلیون مترمربع فضای ورزشی در کردستان/ شرکت های بزرگ صنعتی کردستان در حوزه ورزش سرمایه گذاری نمی کنند
شنبه، 1 شهریور 1399
وجود یک میلیون مترمربع فضای ورزشی در کردستان/ شرکت های بزرگ صنعتی کردستان در حوزه ورزش سرمایه گذاری نمی کنند
مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: متاسفانه علی رغم دیگر استان های کشور, شرکت های صنعتی بزرگ استان همچون پتروشیمی, لاستیک بارز و تراکتورسازی در حوزه ورزش هیچ سرمایه گذاری نمی کنند.
به گزارش کوردەواری آنلاین, حامد جولایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع ورزشی نویسان استان با تسلیت ایام محرم به همه مسلمانان جهان اظهار کرد: هم اکنون 155 کارمند در استان مشغول به کار هستند و برای اولین بار در طول تاریخ ورزش کشور شاهد فعالیت ریاست دو بانو در شهرستان های کردستان هستیم.
وی افزود: پیرو منویات رهبری مبنی بر جوان گرایی هم اکنون میانگین سنی مدیران شهرستانی و استانی نزدیک به 30 سال است.
جولایی اظهار کرد: مکان های ورزشی در اختیار 200 مکان سرپوشیده و 120 مکان سرباز است که هزینه نگهداری آن ها بسیار زیاد است.
وی اعلام کرد: در حال حاضر 160 خانه ورزش روستایی داریم و هر ماه سه خانه دیگر افتتاح می کنیم و در هفته دولت نیز 13 خانه ورزش روستایی افتتاح می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان از اجاره 107 مکان ورزشی و واگذاری 5 مکان به بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: تا پایان سال سعی داریم 10 مکان دیگر نیز به بخش خصوصی واگذار شود.
جولایی به مشکلات دوران کرونایی اشاره کرد و گفت: از بهمن ماه عملا باشگاه های ورزشی استان تعطیل شدند و حدود 3 هزار نفر در باشگاه های خصوصی و دولتی آسیب دیده اند که72 نفر در سامانه کارا ثبت نام کردند که 30 نفر موفق به ثبت نام شدند و هر نفر شش میلیون تومان دریافت کرده اند.
وی در ادامه سخنان خود اعلام کرد: در سال گذشته 20 میلیارد تومان اعتبارات استانی و ملی تخصیص داشتیم و امسال نیز 50 میلیارد تومان مصوب شده است که امیدواریم میزان تخصیص ها حداکثری باشد.
جولایی افزود: روز دوشنبه هفته جاری سالن 6 هزار نفری سنندج توسط ریاست جمهوری و وزیر ورزش و جوانان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد و تاکنون برای این پروژه 72 میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه شده است و ارزش روز آن 143 میلیارد تومان است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با گلایه از عدم سرمایه گذاری صنایع بزرگ استان از جمله پتروشیمی, تراکتورسازی و لاستیک بارز در بخش ورزش استان اظهار کرپ: متاسفانه بخش خصوصی با درآمدهای بسیاری که دارند در حوزه ورزش سرمایه گذاری نمی کنند و امیدواریم با پادرمیانی مسئولان استانی این صنایع به حوزه ورزش ورود کنند.
جولایی افزود: در رشته های والیبال, کشتی, هندبال, بسکتبال و فوتبال شاهد جایگاه ویژه کردستان در سطح کشور هستیم و امیدواریم با حمایت سرمایه گذاران شاهد حضور تیم های لیگ برتری استان باشیم چرا که از نظر نیروی انسانی و زیر ساخت ورزشی هیچ مشکلی نداریم و فقط سرمایه گذار نداریم.
وی اعلام کرد: 49 هیات استانی و 370 هیات شهرستانی داریم که تنها توانستیم 3 میلیارد تومان به آن ها اهدا کنیم اما در المپیاد کشوری با کسب 91 مدال جزو هشت استان برتر کشور قرار گرفتیم.
جولایی عنوان کرد: 47 تیم در لیگ های مختلف کشوری داریم و 54 میزبانی مسابقات قهرمانی کشور را در سال 98 برعهده گرفتیم.
وی افزود: 4 هزار و 658 مربی و 2 هزار و 563 داور نیز در استان مشغول به فعالیت هستند و تربیت نیروی انسانی توانمند از اولویت های ماست.
انتهای پیام/
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط