برگزاری نهمین دوره مسابقات استقامت اسب سواری کشور در سنندج / مخالفت آقای فرماندار دهگلانی‌ها را از میزبانی بزرگترین رویداد اسب‌سواری استقامت کشور محروم کرد
چهارشنبه، 8 آبان 1398
برگزاری نهمین دوره مسابقات استقامت اسب سواری کشور در سنندج / مخالفت آقای فرماندار دهگلانی‌ها را از میزبانی بزرگترین رویداد اسب‌سواری استقامت کشور محروم کرد
نهمین دوره مسابقات استقامت اسب‌سواری کشور در حالی با حضور ورزشکاران استان‌های مختلف روز جمعه دهم آبان ماه در سنندج برگزار می‌شود که این مسابقات مقرر شدە بود به میزبانی دهگلان برگزار شود اما فرماندار این شهرستان با برگزاری آن مخالفت کرد.
به گزارش خبرنگار حوزه ورزش کوردەواری، اقبال میهمی عصر امروز در نشست با خبرنگاران که در مجموعه شاهسوار سنندج برگزار شد، اظهار داشت: نهمین دوره مسابقات استقامت اسب‌سواری کشور با حضور استان‌هایی به میزبانی سنندج برگزار می‌شود.
وی افزود: این دوره از مسابقات قرار بود که در شهرستان دهگلان برگزار شود اما علی‌رغم وجود پتانسیل‌های موجود در این شهرستان، به دلیل مخالفت فرماندار لغو شد. میهمی خاطرنشان کرد: کردستان در چند سال اخیر بعنوان یکی از استان‌های مطرح سوارکاری استقامت در کشور معرفی شده است.
دبیر هیات سوارکاری استان کردستان تصریح کرد: در این دوره از مسابقات 12 استان با کادر داوری و دامپزشکی در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود. وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در رده‌های 40 و 60 و 80 کیلومتر با سرعت محدود استانی و با حضور بیش از 30 ورزشکار و 80 و 100 کیلومتر در سرعت آزاد با 50 ورزشکار برگزار می‌شود.
میهمی اظهار کرد: سنندج از نظر زیرساخت شرایط مناسبی برای برگزاری چنین مسابقاتی دارد اما ظرفیت‌های اسب‌سواری در استان، لازمه ایجاد مکانی مناسب برای سوارکاران را دوچندان کرده است.  وی افزود: برگزاری این مسابقات بهترین فرصت برای معرفی اسب اصیل کرد به کشور و حتی دنیا است.
دبیر هیات سوارکاری کردستان اظهار داشت: سن حضور ورزشکاران در این مسابقات بالای 14 سال و برای اسب‌ها بالای 6 سال است.
وی تصریح کرد: مسابقات به صورت مجزا در بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.
میهمی افزود: مسیر این دوره از مسابقات از باشگاه کردان در روستای نایسر به طول 30 کیلومتر رفت و برگشت به طرف روستای باباریز مهیا شده است.
وی بیان کرد: ترویج فرهنگ سوارکاری در کردستان یکی از اهداف اصلی برگزاری چنین برنامه‌هایی در استان است.
آزاده بهارلویی ناظر فدراسیون سوارکاری نیز در ادامه خاطرنشان کرد: کردستان یکی از قطب‌های اصلی سوارکاری استقامت محسوب می‌شود.
وی افزود: کردستان به دلیل ظرفیت‌هایی که دارد همواره بیشترین شرکت‌کننده را در مسابقات کشوری دارد. بهارلویی اظهار داشت: تنها مشکل موجود که در مسابقات استقامت سطح استان و کشور با آن مواجه هستیم سطح سخت مسیر مسابقه است که برای اسب‌ها و سوارکاران همواره مشکل‌ساز است.
انتهای پیام/
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط