طرح میثاق و تبصره 35 فرصتی استثنایی برای بدهکاران بانک مسکن در کردستان
سه‌شنبه، 12 شهریور 1398
طرح میثاق و تبصره 35 فرصتی استثنایی برای بدهکاران بانک مسکن در کردستان
مدیر شعب استان کردستان جزئیات طرح‌های میثاق ویژه بخشودگی کامل جرائم مطالبات تسهیلات غیر جاری و طرح تبصره 35 ویژه مطالبات مشکوک الوصول بابخشودگی سود و جرایم تسهیلات زیر یک میلیارد ریال را تشریح نمود.
 

به گزارش آژانس خبری کورده‌واری به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک مسکن استان کردستان، جلال الدین سلیمی در نشست خبری با رسانه‌ها با تشریح جزئیات کامل طرح های میثاق و تبصره 35 جهت حمایت از بدهکاران بانکی اظهار کرد: هیئت مدیره محترم بانک مسکن در راستای حمایت از مشتریان دارای اقساط غیر جاری بالاخص با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی با بخشودگی کامل جرائم با طرح میثاق و بخشودگی جرائم و سود تسهیلات در قالب طرح تبصره 35 موافقت نموده است.


وی افزود: در طرح میثاق بانک مسکن، چنانچه مشتریان دارای اقساط غیر جاری نسبت به تسویه نقدی مطالبات معوق خود نمایند کلیه جرائم تسهیلات آنها بخشوده می شود و لازم است با توجه به اینکه این طرح برای انواع قرارداهای تسهیلاتی بانک مسکن از جمله فروش اقساطی و مشارکت مدنی متفاوت است مشتریان جهت کسب اطلاعات بیشتر به شعب بانک مسکن مراجعه نمایند.


سلیمی همچنین به بخشودگی کامل سود و جرائم تسهیلات در طرح تبصره 35 اشاره کرد و افزود: بانک مسکن راستای  دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی و همچنین دستورالعمل داخلی مربوط به ماده (2) تبصره 35 قانون اصلاح قانون بودجه سال 1395 تنفیذ شده طی بند «ل» تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 به شبکه بانک مسکن ابلاغ شده،  می تواند درصورت تسویه یک جا و نقدی باقیمانده از اصل تسهیلات مشتریان مشمول در چارچوب ضوابط و اولویت های ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به بخشودگی سود تسهیلات به همراه جرایم متعلقه که توسط دولت و بانک تأمین خواهد شد، اقدام کند.


به گفته مدیرشعب بانک مسکن استان کردستان، این موضوع مشروط به این است که اصل تسهیلات دریافتی تا سقف یک میلیارد ریال بوده و حداکثر تا پایان سال 1395 به سرفصل مطالبات غیرجاری انتقال یافته باشد.


سلیمی اولویت های تسویه مطالبات جهت بهره مندی از بخشودگی سود و جرایم را در سه بخش عنوان کرد و گفت: بخش نخست شامل تسهیلات یارانه ای مورد حمایت دولت بابت حوادث غیر مترقبه و مسکن روستایی و آسیب دیدگان ناشی از زلزله بم است که قبل از وقوع زلزله تسهیلات دریافت کرده اند (موضوع مصوبه شماره 135720/ت51502 ه مورخ 93/11/12 هیات محترم وزیران) که تا سقف یک میلیارد ریال بدهی بابت اصل تسهیلات شامل می شود. وی در خصوص مورد دوم مشمولان این قانون گفت:‌ تسهیلات گیرندگانی که حکم محکومیت آنها به دلیل عدم بازپرداخت اقساط قطعی شده و زندانی شده اند نیز مشمول اولویت های ابلاغ شده بند (1) تا سقف یک میلیارد ریال قرار می گیرند. مدیر شعب استان کردستان همچنین افزود: لازم بذکر است تسویه مطالبات پرونده هایی که از سوی بانک بر روی آنها اقدام حقوقی صورت گرفته است، حداکثر تا سقف 500 میلیون ریال بدهی بابت اصل تسهیلات نیز در بخش سوم قرار دارند.


مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان در پایان سخنان خود تاکید کرد که بدهکاران حقیقی و حقوقی مشمول این طرح ها، برای اطلاعات بیشتر می بایست حتما به شعب بانک مسکن مراجعه کنند.


انتهای پیام/

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط