پذیرش 204 اثر رسانه‌ای توسط دبیرخانه نخستین جشنواره رسانه‌های کردی
سه‌شنبه، 23 بهمن 1397
پذیرش 204 اثر رسانه‌ای توسط دبیرخانه نخستین جشنواره رسانه‌های کردی
دبیر نخستین جشنواره رسانه‌های کردی گفت: پس از پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره 466 اثر دریافت شد که 204 اثر شرایط لازم برای پذیرش را دریافت کرده و صاحبان سایر آثار ردشده نیز برای مدت یک هفته فرصت اصلاح آثار ارسالی را دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه رسانه و فناوری اطلاعات کورده‌واری، شیروان یاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان، اظهار داشت:‌ طبق سیاست و راهبرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فراخوان جشنواره آثار ارسالی به بخش اصلی جشنواره باید به زبان کُردی باشد که بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره رسانه‌های کردی از مجموع 466 اثر ارسالی تنها204 اثر شرایط لازم را برای شرکت در جشنواره داشته و پذیرش شده‌اند.

وی افزود: شرکت کنندگان در بخش اصلی باید آثار منتشر شده را به زبان کُردی و در بازه زمانی که در فراخوان ذکر شده به سامانه ارسال کنند در غیر این صورت حذف می‌شود.
یاری خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان می‌توانند برای رفع نقص یا مطلع‌شدن از تایید آثار خود به صحفه خود در سامانه رجوع کنند.
یاری افزود: در میان آثار ارسالی در بخش گزارش از 74 اثر از چهار استان شرکت کننده تنها هشت اثر به زبان کُردی بوده و 66 اثر به زبان فارسی است.
وی با بیان اینکه در گرایش تیتر هم از 47 اثر ارسال شده تنها هفت اثر به زبان کُردی است خاطرنشان کرد: در گرایش سرمقاله و یادداشت هم از 117 اثر ارسالی 48 اثر به زبان کُردی است.
یاری اعلام کرد: در بخش خبر که مهمترین موضوع در روزنامه‌نگاری محسوب می‌شود و زیربنای آن است هیچ اثری به زبان کردی به سامانه ارسال نشده است که این مسئله نشان می‌دهد ما در خبرنویسی به زبان کُردی در رسانه‌های کردی مشکل اساسی داریم.
وی با اشاره به اینکه از 60 اثر ارسالی در بخش مصاحبه 35 اثر به زبان کُردی است اظهار داشت: تمامی 22 اثر ارسالی در بخش صحفه آرایی و گرافیک و تمامی آثار ارائه شده در بخش عکس پذیرفته شده است.
دبیر جشنواره رسانه های کردی اضافه کرد: در بخش طنز و کاریکاتور هم از 48 اثر ارسالی 42 اثر تایید شده و 6 اثر باید رفع نقص شود.
وی با اشاره به اینکه محدودیتی برای نوع زبان در بخش جنبی جشنواره وجود نداشته است گفت: در این بخش از جشنواره که شامل آثاری با موضوع شعار سال با محوریت حمایت از کالای ایرانی بوده در بخش یادداشت، گزارش تحلیلی و مصاحبه در مجموع  38 اثر به هر دو زبان کُردی و فارسی ارسال شده است.
یاری افزود: در بخش نشریات دانشجویی ویژه استان کردستان 2 اثر از 2 شرکت کننده و در بخش نشریات تخصصی و دانشگاهی ویژه استان کردستان نیز 2 اثر از یک شرکت کننده به  دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
وی اظهار داشت: در مجموع 466 اثر از 156 شرکت کننده در بخش های اصلی و جنبی در سامانه ثبت شد که کردستان با 292 اثر از 85 شرکت کننده بیشترین تعداد آثار ارسالی را به خود اختصاص داده‌اند و کرمانشاه با 113 اثر از 31 شرکت کننده استان بعدی است.
وی افزود: استان آذربایجان غربی با 29 اثر از 19 شرکت کننده و استان ایلام با 28 اثر از 12 شرکت کننده در رده‌های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام/

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط